Technology | Tecnología


Technology courses are essential to every Catholic school curriculum. In fact, technology is required to be integrated throughout each course of study from Mathematics to Religion. The use of technology in the 21st century is integral to preparing students for college and career success. Technology courses in Catholic schools cover a variety of lessons including Research and Information Fluency, Digital Citizenship, Creativity and Innovation, Communication and Collaboration. All of these units are taught and influenced by the lens of Catholic identity and the dignity of all humankind.

Here at Archbishop Borders School, we are a Google based institution. In addition to a state of the art Technology lab, we have two Chromebook carts, one for Middle School and one for the Elementary students. We have smart projectors in each classroom, allowing teachers to plan and execute interactive lessons. To learn more about technology at Archbishop Borders School, please contact Ms. Amy Belz: abelz@abbschool.com

3D Printing

In addition to the core technology integrated curriculum, 3D printing has been added as an activity to enhance instruction throughout many of the schools in the Archdiocese of Baltimore.

On May 5, 2015, Archbishop William E. Lori held a press conference to announce an exciting new initiative that seeks to put a 3D printer in every Archdiocesan school. The initiative is made possible due to support from the Embracing Our Mission ~ Shaping Our Future capital campaign, a generous donation by Mr. & Mrs. Joseph Croteau, and our technology and curriculum partners, 3D Systems and STEAMTrax.

3D printing is considered a “game-changer” for schools, as they provide children with unparalleled access to innovative technology used by engineers, astronauts on the International Space Station, and medical professionals and scientists.

Archbishop Borders School students have started this year to use the 3D printer. This exciting technology is helping our students to become more ready every day for future discoveries and advances we have yet envisioned.


Las clases de tecnología son muy importantes en la curricula de cada colegio católico, es un hecho que actualmente la tecnología debe estar presente en todos los cursos, desde Matemáticas hasta Religión. El curso de tecnología en los colegios católicos cubre una variedad de asignaturas, como investigación y colaboración. Todas estas unidades se enseñan bajo el paraguas de la identidad católica y la dignidad de toda la humanidad.

El colegio Archbishop Borders es una institución que emplea los productos de Google. Además, como un centro educativo que enseña tecnología, tenemos dos dispositivos Chromebook, una para Middle School y la otra para los estudiantes de primaria. Contamos con proyectores inteligentes en cada clase, permitiendo a los profesores planear y desarrollar clases interactivas. Si desea tener mayor información sobre las clases de tecnología en la escuela Archbishop Borders, por favor comuníquese con Ms. Amy Belz: abelz@abbschool.com.

Impresión en 3D

Además de la enseñanza de tecnología, la impresión en 3D se ha agregado como una actividad para mejorar la instrucción en muchas de las escuelas de la Arquidiócesis de Baltimore.

El 5 de mayo del 2015, el arzobispo William E. Lori comunicó en conferencia de prensa una gran iniciativa que busca tener en cada escuela de la Arquidiósecis el curso de impresión en 3D. La iniciativa ha sido posible debido a la campaña de Embracing Our Mission ~ Shaping Our Future y la generosa donación del Sr. y la Sra. Joseph Croteau, y nuestros socios tecnológicos y curriculares, 3D Systems y STEAMTrax.

La impresión en 3D es considerado un "cambio en el juego" para los colegios, ya que brindan a los niños un acceso incomparable a la tecnología innovadora utilizada por ingenieros, astronautas en la Estación Espacial Internacional, y profesionales médicos y científicos.

Los alumnos de la escuela Archbishop Borders, usan la impresión en 3D. El uso de esta herramienta tecnológica ayuda a nuestros estudiantes a estar preparados para los avances del futuro.