Alert Archbishop Borders School (building) will remain closed for the third trimester, ending on June 11th. Our teachers will be teaching remotely. Read More

Student Services | Servicio para los estudiantes

Archbishop Borders School is here to serve its students. We have a number of programs and individuals who work with our students and families. Please see the information below to get a better picture of these services.

Student Advocacy Team

A Student Advocacy Team is established within a Catholic School to serve as a resource for the classroom teacher and as a liaison to the local educational agency. The focus of the team will be the identification of students with learning difficulties.

These needs may include the following:

  • Students with specific learning disabilities
  • Children with learning gaps due to a change in curriculum or time missed from school
  • Gifted students who are not being challenged
  • Children with low IQs
  • Children with physiological problems that impact their learning

A Student Advocacy Team will offer the classroom teacher strategies and interventions to enhance the learning process. The goal is to establish a collaborative team that will support the success of the students while following the mission of the school. A Student Advocacy Team may be comprised of the following Catholic School personnel: school principal (or principal’s designee), special education teacher, resource teacher, classroom teachers, guidance counselor, social worker, school nurse and any other appropriate professional. The selection of the team members is always at the discretion of the principal.

There are times when a classroom teacher must seek the support of their colleagues. Recognizing that a student is struggling with academic performance is the first step towards intervention. The Student Advocacy Team can help to address the needs of the student. The team can evaluate work samples, learning styles, classroom environment, assessments, and the impact of specific difficulties on learning. Exploring alternate strategies and interventions will be the focus of the team. The team may assist
the principal in supporting parents by offering and discussing any interventions and plans. The Student Advocacy Team may also aid in the evaluation of alternative placements for students when appropriate.

School Counselor

Hayley Mriz, LCPC - Catholic Charities School Consultant, serves the role of the school counselor.  She is at Archbishop Borders School to work with students, faculty, staff, and families each Thursday. She meets with children individually, in small groups, and as a class.  She also serves on the Student Advocacy Team to help identify and address the needs of children with potential learning differences.   

Nurse

Lisa Dillon, RN is our nurse, available to students Wednesdays, Thursdays, and every other Friday. She is on campus to tend to sick and injured children, dispense medications as needed, and provide wellness support to families and staff.


La escuela Archbishop Borders está aquí para servir a los estudiantes. Tenemos un número de programas grupales e individuales que desarrollamos con nuestros estudiantes y sus familias. Por favor, lea la información que desarrollamos a continuación para conocer más de nuestro colegio.

Equipo de ayuda para el estudiante

Un equipo de ayuda para el alumno se estableció dentro de un colegio católico para servir como una herramienta para el maestro en el aula, y como enlace con la agencia de educación local. El objetivo del equipo es identificar estudiantes con dificultades de aprendizaje.

Estas necesidades pueden incluir lo siguiente:

  • Alumnos con habilidades especiales de aprendizaje.
  • Niños con vacios de aprendizaje debido a un cambio en las asignaturas o tiempo perdido en el colegio.
  • Estudiantes superdotados que no están siendo desafiados academicamente.
  • Niños con bajo coeficiente intelectual.
  • Niños con problemas fisiológicos que impactan su aprendizaje.

Un equipo de ayuda del estudiante brindará estrategias e intervenciones para los maestros del aula para mejorar el proceso de aprendizaje, con el objetivo de establecer un equipo de colaboración que apoyará el éxito de los estudiantes mientras siguen la misión de la escuela. Un Equipo de Ayuda Estudiantil puede estar compuesto por el siguiente personal de la escuela católica: el director(a) de la escuela, el maestro de educación especial, el maestro de recursos, los maestros del aula, el orientador, el trabajador social, la enfermera escolar y cualquier otro profesional apropiado. La selección de los miembros del equipo la hace siempre el director.

Existen momentos cuando un profesor de clases debe buscar la ayuda de sus colegas, reconociendo a los estudiantes que tienen dificultades académicas; es el primer paso para esta intervención. El equipo de ayuda del estudiante puede atender las necesidades del estudiante. El equipo puede evaluar muestras de trabajo, estilos de aprendizaje, entorno del aula, evaluaciones y el impacto de dificultades específicas en el aprendizaje. Explorar estrategias e intervenciones alternativas será el enfoque del equipo. El equipo puede ayudar al director (a) en apoyar a los padres ofreciendo y discutiendo cualquier intervención y plan. El equipo de ayuda del estudiante también puede ayudar en la evaluación de ubicaciones alternativas para los estudiantes cuando sea apropiado.

Consejero escolar

Hayley Mriz, LCPC - Catholic Charities School Consultant, desempeña el lugar de consejero escolar. Ella está en el colegio Archbishop Borders trabajando con los alumnos, profesores, personal administrativo y familias cada jueves. Ella se reúne con los alumnos individualmente en pequeños grupos y con las clases. También apoya al Grupo de Ayuda de Estudiantes en identificar las necesidades de los niños con posibles diferencias en el aprendizaje.

Enfermera

Lisa Dillon, RN es la enfermera del colegio. Ella está para atender a los alumnos cuando se enferman o sufren algún accidente, brindando las medicinas que necesiten y ofreciendo apoyo a las familias y personal de la escuela.