Student Performance | Rendimiento del estudiante

Standardized test scores are not the only measure of a school’s quality. These tests are designed to assess an individual student’s performance compared to all students nationally. They do not compare a school’s quality to other schools. Many other factors should affect your decision about which school your child should attend, including: educational philosophy, curriculum quality, teacher credentials, class size, location, cost, availability of resources, discipline policy, opportunities for parental involvement and communications.

Archbishop Borders School employs a number of different tests in order to inform instruction, gauge student mastery of material, and plan our school-wide continuous improvement strategies. Questions about these tests may be directed to the Principal or Dual Language Program Director.

An overview of our testing program is below:


Los resultados de los exámenes estandarizados no son la única forma de medir la calidad educativa de una escuela. Estas pruebas están diseñadas para evaluar el desempeño de un estudiante individual en comparación con todos los estudiantes a nivel nacional. No comparan la calidad de una escuela con otras escuelas. Muchos otros factores deben afectar su decisión sobre cual es la escuela a la que debe asistir su hijo, incluyendo: filosofía educativa, calidad del currículo, credenciales de los maestros, tamaño de la clase, ubicación, costo, disponibilidad de recursos, política de disciplina, oportunidades para la participación de los padres y comunicaciones.

La escuela Archbishop Borders emplea una serie de pruebas diferentes para informar la instrucción, evaluar el dominio del material por parte de los estudiantes y planificar nuestras estrategias de mejora continua en toda la escuela. Las preguntas sobre estas pruebas pueden dirigirse a la Directora o al Director del Programa de Lenguaje Dual.

A continuación un resumen de nuestro programa de pruebas:

AssessmentGrade LevelsTimeframe
Easy Curriculum-Based Management (EasyCBM)
- Reading and Math Proficiency Test
K - 8th GradesSeptember, January, May
IOWA/CogAT (AOB-mandated)2nd - 8th GradesApril
Logramos (Spanish Proficiency Test)K - 6th GradesMarch
Woodcock-Muñoz (Spanish Proficiency Test)Children entering in 2nd grade or above,
Spanish assessment
Rolling
Brigance Preschool II AssessmentChildren entering PK3, PK4Rolling
Assessment of Catholic Religious Education (ACRE)5th Grade - February
8th Grade - October
 
February and October